Dagen

Idag har jag och Mli varit och hälsat på mina små älsklingar. Först dom två mindre på dagis. Dom blev väldigt glad att se mig men det var lite jobbigt att se.. lilleman hade en jacka som var minst tre nummer för stor så armarna räckte ner på knäna hans och byxorna räckte knappt till fotknölarna. Vicke frågade om han hade skorna på fel fot för dom var osköna. Men nä, anledningen var att skorna var två storlekar för små. Jag hoppas verkligen att deras pappa har råd att köpa barnen kläder som passar i storlek nu när han får alla barnbidrag och jag betalar underhåll... Vet att man inte ska klaga men när det gäller barnen och deras välbefinnande så känns det riktigt jobbigt! Önskar att jag fick ha dom hos mig jämt! Egoistiskt.. visst.. men det tar jag. Jag vill ha hem dom! Nu! Fick dock se att min lilla veggoson faktiskt äter fisk och potatis på dagis. Med god aptit. Jäkla lurendrejare! =D Efter visiten på dagis åt vi tacolunch på dungers. Efter det for vi och hälsade på Edison på skolan. Har aldrig varit med om maken till värme i hjärtat när jag ser sonen komma springandes mot mig och hoppar upp i min famn! Åh, min älskade lilla pojke! Han visade mig runt i sitt klassrum och sin "verktygslåda" där han hade skrivböcker och pennor. Sen följde vi med och kollade på när dom badade. Det var fruktansvärt tungt att lämna han där på skolan när jag skulle fara. Villa bara ta med han hem! Han vill ju bo hos mig.. varför kan han inte bara få det då?! Orättvist! ='(

När vi kom hem bakade vi hälsopizza. Med dinkelmjöl och rågmjöl! God var den och mätt blev man. Hade lyxfrämmande av farmormoran och Peders pappa. Han hade köpt en blomma till oss. Suck, nu måste jag ju verkligen försöka hålla den blomman levande! Jag älskar blommor men jag dödar dom snabbt av någon outgrundlig anledning... =P

Kvällen har vi spenderat med att plocka och färga ögonbryn samt färga både mitt och Mlis hår. Välbehövligt! =)

Nu ska jag krypa ihop hos Peder och trösta mig med iaf en av mina älsklingspojkar bor med mig.

Natti natt

Kommentarer

Anonym sa…
Kämpa på så ska du se att det blir du som kommer ut som vinnare i slutänden. Men jag förstår att det är jobbigt för dig. Kramar från grodan
Anonym sa…
Att den va! :)
Du måste kämpa på...det blir snart din tur....har börjat blogga igen....kolla gärna in vet ja!!

Gunilla

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!