Att spinna eller att inte spinna.. det är frågan...

Blev inte att fara på gymet igår. Hade ju glömt bort att jag hade lovat mamma att bowla med deras lag "int ostora". Jag tror inte att jag har spelat så jävla dåligt på flera år! Jag var så okoncentrerad att det är inte sant! Tänkte på allt annat än bowling verkar det som. Hur jag än försökte for klotet helt fel! Siktade jag höger så for den i rännan, sikta jag vänster vart de i mitten och sikta jag då vänster igen kunde den lika gärna fara åt höger... Men mamma och Tommy spelade bra så det blev vinst med 3-1 iaf. =) Efteråt gick jag den knappa milen hem. Pratade i telefon med vän från skogen, en nära vän, och en nära vän som befinner sig långt bort. Sen plockade jag upp Sundbomskan på vägen. Fick en trevlig pratstund med henne oxå.

Här är en bild från min lärares verk idag... antar att jag fick skylla mig själv... =P

Blev inget gym idag heller eftersom jag har ont i ryggen. Blev kaffe hos Frida och sen en timmas promenad istället. Även idag blev det en del surr i telefon. Man hinner lösa många världsproblem under tiden man går. Skitbra!

Funderar på att testa spinning... jag som har svurit att aldrig köra det! Men nu är det ju så att jag och the sväg har beslutat oss för att cykla till stugan i sommar. 7 mil. Låter kanske inte så långt men min cykelkondis är fortfarande inte bra! Min stackars svägerska kommer att få höra en hel del gnäll! Stackarn... =P

Vad tror ni? Ska jag vika ner mig och testa spinning? Med risk för att skämma ut mig.. =P Snälla ni. Det är nästan 40 personer om dagen som läser... Nån törs väl lämna en kommentar om denna helstukade idé. Är det EN som skriver en kommentar och tycker att jag ska göra bort mig så lovar jag att fara dit och ge alla i hamn ett gott skratt. (för till stan far jag inte)

Kommentarer

För många år sedan, i mitt förra liv, på den tiden jag var med och drev en aerobicförening och då Spinningen gjorde sin svulstiga entre i byn där jag bodde stod jag inför samma kval.
Skulle jag våga testa denna träningsform...
Jag gav det en chans, ja, jag gav det t.o.m 15-20 chanser och jag hatade det lika mycket den första gången som den sista.
Jo sista, för det är så vedervärdigt att jag hellre springer en halvmara i veckan än sätter mig på en sån där hemsk cykel igen :-)
Men testa gärna - jag har hört att det finns de som tycker det är kul.
/Maria
Anonym sa…
Självklart ska du prova på.... Det som inde dödar härdar.
Anonym sa…
Äh, lyssna inte på Maria. Spinning är fullständigt underbart. Jobbigt så man håller på att dö, svetten forsar, dvs alldeles ljuvligt..! Detta kanske inte var den bästa reklamen för spinning, men du gillar box så du fattar säkert ;-)
Åsa sa…
Svar: Eh.. tack Maria, nu känns det genast mycket bättre att testa! haha :D å mikke, du har rätt, det som inte dödar det härdar. Men det var nog ändå Annas kommentar som gör att det faktiskt känns som att jag eventuellt skulle gilla det.. även om jag fortfarande är skeptisk... :D
Anonym sa…
Men Åsa,Du är väl inte för ung för att ha sett Bridget Jones's Diary. Så illa är det! Och det enda som blir härdat och "söndernött" är det "stället" du gnuggar mot sadeln.Ta med bedövningssalva, handuk att torka tåren med och en flaska vatten för avkylning av det onda, och du,,,lycka till /Madamen Ulrika ;)
Anonym sa…
Spinningbyxa, Champion
Spinningbyxa i monolith-teknik. Sömlös byxa med stoppning i grenen för maximal komfort. Anatomiskt utformad med hygieniskt skydd för att förhindra spridning av bakterier och lukt. Innerbenslängd ca 24 cm i stl. L. Av 88% polyester 12% elastan. Tvätt 30 grader.//Det här är nåt jag skulle kunna rekomemdera/ Madamen igen ;)
Åsa sa…
Svar: Tack Ulrika för alla bra tips! Nu ska du se att jag kommer att fixa det här med glans! Kommer att vara snyggast på burträsvägen i mina cykelbyxor... haha!

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!