Thanks to you all!

Måste berömma mina arbetskamrater! Jag som ny är väl ingen direkt proffs på det vi gör. Jag försöker så gott jag kan och gillar att titta på när dom andra arbetar för att lära mig så mycket som möjligt, vilket säkert kan uppfattas som ganska slappt, men tro mig, jag vill kunna! Nu till det jag tänkte skriva om.. det finns olika sorter på alla jobb (å nu tänker jag på hur jag som ny blir behandlad)
För det första så finns det dom som är helt värdelösa och inte tål att man inte kan. Nån sån har jag inte behövt arbeta med på rönnskär.. än..
Sen finns det dom som accepterar att man inte riktigt kan allt och gör det själv istället. Det är väl okej men ganska frustrerande när man vill lära sig och när man frågar för hundrade gången känns det ganska jobbigt.. =P
Så har vi dom som är jättebra och försöker förklara hur man ska göra. Som säger till när man gör fel och ger tips om hur man ska göra saker bättre. Än så länge är det den kategorin jag stött på flest av. Känns sjukt bra!
Åsså har vi ju Erik! Han är i en egen kategori! Jag har aldrig förr jobbat med nån som kan ge kritik på ett så bra sätt! Man känner sig aldrig dum när han kommer och säger hur jag ska göra. Han låter en inte göra fel utan att säga nåt, så man står aldrig brevid Erik som ett fån och undrar om man verkligen gör rätt. Han frågar om man vill testa och fastän jag kanske inte kan så känns det inte som en katastrof om jag skulle misslyckas. Han är en duktig arbetare och jag gillar att kolla på när han arbetar. Jag hoppas verkligen att om jag nångång ska lära nån något att jag är lika sympatisk som Erik.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!