Myshelg med barnen

Nu har jag inte skrivit på tre dar. Men det beror på att jag har forfarande inget internet hemma i lägenheten. I fredags hade jag och barnen myskväll. Vi hade bonuskusinen på besök. Lördag for vi till Sundbomskan och hennes tre busar. Även svägerskan och bonuskusinen kom dit och snackade lite skit med oss. Vi hade jättetrevligt hela dagen och åt tacos med dom till middag. Vid sex for vi hem och såg "cars". Vi avslutade en helt underbar dag med att läsa jul i ankeborg innan mina små älsklingar somnade i sina sängar.

Idag när vi vaknade hade det snöat massor! Barnen var jätteglada över all snö! När vi satt i bilen på väg till mormor för att få lunch fick jag veta nåt som jag alltid har undrat över. Mittisonen förklarade för oss att -"det har kommit mycket snö för myggorna bor i snön. Det är därför man inte får äta snö!" Nu vet jag varför man inte får äta snö! Logiskt va!? =) Han sa en till lite kul sak -"du är en älsklingsmamma så därför får du fara på älsklingsdans och kramas".. Eh.. man undrar ju vart han får allt ifrån..

Min äldsta son ska förresten ha kalas då han fyller år har han bestämt och när jag frågade vem han skulle bjuda så sa ha. -"alla mina kompisar, utom Mikke för han vann över mig i Uno. Bara dom som inte vinner får komma" hihi.. attans osis för mikke som missar tårtan.. =D
Summan av kardemumman är att vi har haft en underbar helg och nu när jag har lämnat dom hos sin far saknar jag dom så otroligt mycket!

Vad har vi lärt oss idag då.. ät inte snö och vinn inte i uno!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!