Tomtegröt och en macka med ägg!

I morse var det tungt att stiga upp.. hade hellre legat kvar med mittemellansonen och myst. Hur som haver så masade jag mig till skolan.. helt plötsligt kommer det en kille utrusande i verkstaden och i sinne slår sönder stämpelklockan så det flög plast och avfyrade ett vrål innan han stormade ut. Efter en stund kom en polisbil.. hm.. två stycken blev "utkastade" från utbildningen för att dom inte riktigt hade tillräckligt med motivation eller vad man ska kalla det.. :P Att man kan bli så vansinnigt arg över nåt man har ställt till med själv.. och fått varningar under en längre tid dessutom. Då polisbilen kom kunde jag inte låta bli att tänka på alla skolmasakrar som hänt. Tänk om han hade kommit tillbaka med med värsta maskingeväret och haft ihjäl oss alla... haha.. nu blev det lite väl spånigt.. =D Hur som helst är det tråkigt att man inte tar tillvara på en jättebra utbildning som kostar samhället mycket pengar som vi dessutom får betalt att gå. Man blir ju inte miljonär på kuppen men man slipper ha studielån hängande över sig sen. *tacksam*

I skrivandets stund kommer min femåring till mig och ska bjuda på mat som han och lillebror har lagat.
-"Hej mamma, vill du ha tomtegröt och en macka med ägg?
I ett decilitermått ligger en prydnadstomte som ska symbolisera tomtegröten, en legoplatta mackan och en höbal till en bondgård är ägget som ligger på mackan. Det var det bästa på länge! Gud vad jag önskar att jag hade en gnutta av deras fantasi! Haha! Humor!

Dagens fråga: Hur många tomtar går åt till att koka tomtegröt? Och hur många sjömän krävs då för att göra sjömansbiff... =D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!