fredag, lördag & söndag i mitt liv.

Vad har hänt den här helgen då? Jo, torsdags var jag, mikke storebror och sväg och såg hockey. Aik mot Luleå. En spännande och helt okej match där vi fick eller rättare sagt förtjänade 2 poäng.

Fredag efter skolan åt vi tacos hemma hos momme och moffe sen for jag och mina äldre söner på filmkväll och hyrde en film. Svampbob fyrkant blev det. Sen hämtade vi upp lilleman hos momme och for hem och myste i sängen. Sent om sider dök även Mikke upp.

Lördag var helt underbar. Började morgonen med svampbob sen åt vi i lugn och ro lunch. Mitt i lunchen ringde storebror och frågade om vi skulle dra en repa med skotern. Självklart! Klädde oss och for till moffe där lillebror med flickvän var i full färd med att baka snorgoda fyllda vetebullar! Vi drack kaffe och sen ut. Storebrors yngre son var förkyld så han kunde inte följa med och då valde även min äldsta att stanna hos moffe och spela tv-spel med han. Lilleman är oxå förkyld så han fick oxå stanna men han fick ta en middagslur. Det blev jag, mellansonen, storebror, hans äldsta son och bonuskusinen som for ut. Kan säga att skoterlederna runt skellefteå inte är dom bästa. Det är en gnutta för lite snö... Men vi tog oss till pulkbacken iaf. Barnen åkte madrass och min lillis ville att jag skulle åka med han. Sagt och gjort, vi åkte och fick upp en välda fart. Längst ner i backen stötte vi på en knixt. Jäskusarns vad vi flög! Huga.. naturligtvis landade jag på huvudet. När vi kom hem hade jag en bankande huvudvärk. Tre ipren och en halvtimmas tupplur trollade bort huvudvärken lämpligt till att en hårt arbetande mikke kom hem från jobbet. Då for vi till storebror och såg hockey. Vilket tragiskt slut på en annars ganska bra match. Modo gjorde två snabba på slutet av sista vilket gjorde att vi förlorade 3 poäng och är nu 10:a i tabellen. Suck. Sällan har jag sett en så trött lillis. Han la sig med Mikke för att se hockey i min säng och somnade på två sekunder.

Idag började morgonen som alla andra mornar. Film i sängen. Det är så mysigt att ligga och kramas med dom på morgonen. Sen spelade vi lite tv-spel och hade det bara bra. Det har varit en helt otroligt bra helg! Barnen har varit glada och lyckliga vilket gör att även jag har varit det. Dom är så underbara!
Sen blev det lite molnigt.. skulle skjutsa kidsen till deras pappa men det blev en stor katastrof. Med min äldsta son som huvudperson. Jobbigt.. så jobbigt... Ville inte lämna honom. Men vad har man för alternativ när man har gjort valen man gjort. Saknar barnen varenda minut dom är borta. Jag skulle vilja spola fram livet ett halvår. Det kommer att vara såå anorlunda. Barn eller inte barn? Byta boende eller inte byta boende? Jobb eller inte jobb? Åja.. sluta dag drömma nu. Ska se klart "allt en tjej vill ha". Skitbra film för övrigt.

Puss å kram

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!