bröllopskläder... =S

Vilken dag... började med att jag trodde jag skulle svimma av femaxångorna som uppstod när vi svetsade golvet på lastbilsflaket.. Tur att man ska på praktik igen nästa vecka. Ska bli skönt att komma iväg på rönnskär igen. Behöver en inspirationskick. Är ganska slapp anda på skolan nu.. många har slutat så det är lite folk. Märks att det är vår för dom flesta tycker att det är mysigare att sitta ute i trädgårdsmöblerna än att sitta i ett svetsbås... jag fattar ingenting...

Efter skolan har jag och mamma travat på stan. Har köpt det sista till lillemans kalas. Och fröken ostor har gjort nåt väldigt obehagligt... jag har provat kläder till bröllopet. Oh my goodness! En kjol, en skjorta, en massa tröjor av olika valörer... det enda jag gillade var skjortan men då kostade den 500 spänn så då blev jag snål... har redan handlat upp alla pengar jag inte ens har... Summan av kardemumman blev att antingen blir det inget bröllop eller så får dom finna sig i gamla vanliga skabbigt klädda Åsa... vet inte vad som är bättre..

Kom inte hem förän vid halv nio. Då blev det till att städa bort helgens bestyr. Nu har jag äntligen satt mig och då känner jag hur tröttheten kryper på. Jag är tokfärdig! Köpte nå nötter på willys.. dom smakar satan.. kommer aldrig att ske igen. Blää... Snart kommer barnen hem oxå. Som jag längtar! Å inte bara efter dom. Skulle vara skönt att krypa ner i sängen och bli omhållen av kärleken.. tur att jag har katten iaf. Men på onsdag kommer alla mina pojkar hem! Då byts återigen det tysta lugnet ut mot ett behagligt kaos...

Kommentarer

ulrika sa…
Så då blir det hyttan nästa vec? Vet inte om du behöver Procapen,men du vet ju vart den ligger och vart det finns kaffe på rasten om du känner för det. Välkommen innanför grindarna igen ;)
Åsa sa…
Svar: Fan, Ulrika, du är en bra vän! Självklart kommer jag och dricker kaffe! Vet inte än vars jag ska vara. Ska försöka mygla till mig mera praktik. Är ju bara tre veckor jag ska tillbaka på skolan innan jag börjar jobba. =)
Anonym sa…
Vem ska gifta sig?

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!