en helg i goda vänners lag

Jag som var så duktig och cyklade till skolan i fredags. Jag var inte lika duktig på eftermiddagen. Slutade med att jag åkte med Jonas hem istället. Man är fan latast i stan! Hur som haver så blev fredagen väldans lugn. Vi såg klart The Illusionist och bara mös. Lördag stog det fest på kalendern. Först for vi på stan och köpte nya byxor till mig och ett par shorts. Så blir det en piss-sommar så vet ni vem ni ska skylla på... For en sväng på apoteket gröna skylten, shape, öb. En bra förmiddag. Sen kom en vän på skolan och hennes pojkvän hit och vi åt tacos. Vid sju kom ytterligare en tjej från skolan och storebror. Vi lirade guitar hero, drack vin och åt chips till jag blev överfallen av årets migränattack... inte kul att få det med en massa gäster i lägenheten. Bara att gå och lägga sig. I samma veva som jag gick isäng kom lillebror med tjej och några kompisar till dom. Vad som hände dom närmaste två timmarna efter det har jag ingen aning om...

Vid tio steg jag upp igen och vissa for ut på krogen medan jag, älsklingen, storebror och Linda for till brorsans granne och surrade bort en stund. Kom hem vid ett. Somnade vid fyra. Sen var man pigg och alert klockan nio i morse. Steg inte upp förän vid två. Var nog en välbehövlig, lugn söndagmorgon. I kväll har vi varit till mor å far och ätit grillat med potatisgratäng. Inte dåligt! Spelade trivial pursuit. Jag regerade som vanligt... Eh... eller om sanningen ska fram så tog jag min första "plupp" nånsin! Fan va nöjd jag är alltså! Tjejerna (jag, mamma och Emelie) mot killarna (pappa, lillebror och Peder). Gissa vem som vann? Jag säger bara ett ord. TJEJSTRYK! Sen körde vi twister! Det är ju bara hur roligt som helst! Kommer förmodligen att vara gode lämmen imorrn dock!

Nu är det dax för sängen. Sussa sött mina vänner!

Kommentarer

Anonym sa…
Hej! Tack för en trevlig lördag :) Det måste vi göra om fast utan att du får migrän. Kramar

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!