I nöden prövas vännerna.

Vilken helg... herregud.. Började ju bra med fredag. Inväntade Peder så middagen blev senare än jag hade tänkt mig, vet inte hur jag tänkte, så kidsen var i upplösningstillstånd och inte alls på bra humör. Kombinationen att träffa en typ dom aldrig tidigare sett och hungriga barnmagar var inte det ultimata. Åja, i slutändan blev det väl då ingen katastrof. Lördag tänkte vi gå till familjen Sundbomska och hälsa på. Jag klär kidsen och tycker Vicke verkar hängig och blek men han bedyrade sin friskhet. Precis när vi ska till att dra på ytterkläderna så hör jag hur han spyr i vardagsrummet. Två täcken lyckas han pricka. Då far han in på toan och spyr ner hela jävla toan och torkar på alla handdukar han kommer åt. Bara att klä av han naken och börja om. Ringer till morfar som förbarmar sig över sjuklingen och hämtar honom så vi kan fara ut ändå. Försöker så gott det går att klä barnen samtidigt som jag försöker att hålla dom borta från all spya. Med mina bläckfiskarmar plockar jag diverse nerspydda tygattiraljer och kutar som en yr höna upp och ner i tvättstugan. Luktar fan i hela lägenheten och stackars Peder gjorde en grovspolning av toan. Han fick verkligen ett bra intryck av livet med barn. =P Efter många om och men kom vi oss iväg till dagens kaffehak. Hann vara där en kort stund då ringer mamma. En av dom mest betydelsefulla människorna i mitt liv har fått en hjärtinfarkt och är påväg med ambulans till Umeå. Tanken var att åka helikopter men den var upptagen. Vändes mitt liv upp och ner för ett ögonblick. Moder var ledsen och jag var saklig men väldigt förvirrad. Ringde halva släkten och sen halva vänskapskretsen för att leasa ut ungarna. Sundbomskan behöll Edison, Mia tog lilleman och lillebror spysjuke Vicke. Sen drog vi till lövenlandet. Att få se stackarn ligga i sjuksängen gjorde ont men när han väl började prata så var det samma gamla krutgubbe. Tvärsöver att han var tvungen att ligga still och tvärsöver att han inte hann tvätta bilen klart osv. Fast farmormoran hade skickat bullar så då blev han genast mycke piggare. Haha. Bättre än morfin! När vi kom hem var jag totalt slutkörd. Både fysiskt och mentalt. Somnade av utmattning direkt huvet tog kudden. Vad har vi lärt oss av det här då? Jo, att jag har otroligt många underbara människor i min närhet som verkligen bryr sig! I nöden prövas vännerna och alla mina fick mycket väl godkänt! Tusen tack! Ingen nämnd ingen glömd! Ni vet vilka ni är!

Söndagen bestog av att samla in alla kids igen. Jag, Vicke och Peder begav oss till Mia och hämtade Oskar först. Tack Danne och Mia. Sen vidare till Sundbomskan och hämta Edison. Tack Sundbomskan. Som avslutning på barnhelgen for vi till momme och käka varmkorv. Blev trots allt en riktigt bra avslutning på helgen.

Idag har Peder farit hem och jag, momme, farmormoran, storebröderna och storkusinen varit på lassa och hälsat på gubben. Han försökte med alla möjliga olika trix för att få oss till att smuggla ut han därifrån men det blev avslag efter avslag. Stackarn såg rastlös ut. Blir nog utskriven imorrn! Säger bara en sak: Skräm oss aldrig mer så igen!

Imorrn blir det föreläsning om jämnställdhet på skolan så ikväll blir det förhoppningsvis en tidig kväll.

Gonatt gott folk!

Kommentarer

Anonym sa…
Tack för dom fina inläggen om mig...
Men en sak ska du veta..HÄMDEN ÄR LJUV!!!!

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!