Cykeltur och cykelkärra i en salig blandning

Igår när jag skulle inta horisontalt läge så hann jag ju somna. Var inte min plan. Då plötsligt kom Sundbomskan in. Hade ju planerat att gå ut och gå med henne. Uj uj.. fröken ostor var inte alert. Åja, bara att kliva upp ur sängen och he sig ut. Väl ute så var det helt underbart! Gick en timma nästan.

På skolan idag har vi burit ut alla grejer ur klassrummet. Claes och Mag bär för brinnande livet. Har även plockat bort gallrena för fönstrena (som syns på bilden) så nu har vi inte lektion i "fängelset" längre. Anledningen till att vi bär ut allt är att golvet ska bonas.

På eftermiddagen har jag gjort klart cykelvagnen. Blev helt okej om jag får säga det själv. Nu är bara problemet att fler vill ha en sådan fin kärra. Synd för dom va för nu ska jag göra en skorstenshatt till pappas hus.
Var meningen att jag skulle stanna till fem idag oxå men då ringde en kär vän som ville ha skjuts till farbror doktorn. Snäll som man är så åker man ju direkt. Tänker på dig vännen. Hoppas du mår bättre! =) I afton har jag varit och pumpat cykeldäcket för att sen tvärva in på stapel och hälsa på. Försökte få med mig nån där på en cykeltur men det gick dåligt så då for jag själv och cyklade en mil nästan. Nu är jag hungrig och trött så det blir nåt att förtära och se om det är nåt bra på tv. Ska kolla in det nya på femman. So you think you can dance.


Ha det bäst!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!