Ännu en blogglös helg

Det börjar snarare bli en regel än ett undantag nu att jag inte får till nåt blogginlägg på helgerna. I lördags for vi till stugan. Jättehärligt väder! Hade lite å göra så vi packade in oss i bilen och stack. Tänkte bara hälsa på och sen åka hem men det slutade med att pappa bjöd Peder på öl, barnen gick och la sig och moster med karl kom över och vi spelade ombytta roller. Riktigt kul hade vi. Även om vi brudarna förlorade. Fast det var med vääldigt lite vi förlora. Om inte pitborna hade fuskat så hade vi garanterat vunnit. Jag är nästan säker på att dom fuskade!
Söndag var vi ute i solen på förmiddagen innan vi åkte hem. Kollade in nya gäststugan momme och moffe håller på att bygga som i min värld är min. I den verkliga världen tillhör den väl päronen, därför är det ganska skönt att ha en egen värld ibland.. =D Bror och the svääg skjutsade barnen till skogen. Skönt att slippa köra för en gångs skull. När dom for så gick jag och Peder till bergsbyn och köpte en mjukglass. Eller Peder åt mjukglass och jag åt en lakritspuck. Försökte oss på att se en film, the Illusionist, men det var inte så lätt att se när nån snarkade mig i örat så jag somnade... var inte mitt fel... ;)

Åsså har vi fått ta del av glada nyheter. Anna och Mikke har äntligen gått och blivit ett par! Grattis!!

Nu är snart lunchen slut och det är dags att börja göra dörrarna till flaket. På återseende gott folk!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!