Jag hatar trigonometri!

Trigonometri... suck... det är guds straff till mig för allt dåligt jag gjort. Jag tror tamme klån min femåring är bättre än mig på matte! Hypotenusan och tangens, sinus... jag blir knäpp! Jag tycker lite synd om matteläraren. Våran Hege. Hon försöker verkligen lära mig triggen men jag är inte ett dugg medgörlig.. min hjärna vill inte vara med.. det resulterar i sånna här bilder.. tyder på att jag hittar på annat än att räkna matte vilket inte alls är speciellt bra.. lovar att skärpa mig.. (inga fingrar i kors, jag lovar!)
Roligare var det att vara i verkstan. Jag och Claes ska sätta ihop en massa grejer till flashen på rönnskär. Återstår ju att se om dom funkar. Vi svetsade ihop fem bottnar och borrade alla samtidigt så det är bara att be till samma gud som straffade mig att be gentle.. det bara måste bli rätt.

Käka gröt till middag sen blev det prommis. Skönt och välbehövligt! Bra att rensa tankarna efter dagens möte som denna gång inte handlade om barnen utan mera mitt eget välbefinnande.

Sist med inte minst så blev det en skön vinst för våra aik-pojkar mot Färjestad. 2-0 rättvist!
//En väldigt matt Åsa som ska sova nu..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!