en knappt levande ostor

Oj, efter en tuff helg så är man tillbaka i verkligheten. Lördag började rätt lugnt med en välbehövlig sovmorgon. Sen for vi till Peders pappa, där vi blev bjudna på middag. Grillat kött och bakad potatis. Mums! Efter maten var det fest på schemat. En av Peders kompisar fyllde år. En riktigt trevlig fest med många nya roliga ansikten. Singstar, gh och mördarlekar. Nice att försöka mörda nån man inte har en aning om vem det är.. jag blev ingen bra lönnmördare. =D For på Kalles för att sen avsluta med mat på MAX. Det är definitivt inte min grej att äta mitt i natten på fyllan! Tryckte i mig ett helt GI-mål med pommes. Jag som i normala fall äter typ ett halvt med sallad istället för pommes.
På söndagmorgonen gjorde sig skrovet påminnt vill jag lova! Vaknade nio av en sprängande huvudvärk och en mage som klagade högljutt! Snurrade ett tag tills jag insåg att spy var enda utvägen för att ett eventuellt välmående skulle infinna sig. Ska aldrig mer äta skrov! För alkoholen kan det då definitivt inte ha berott på! När jag hade sanerat kroppen från allt ont så lyckades jag somna om igen och sov till klockan ett! Längesen jag sov så länge! Men det var förmodligen välbehövligt för jag mådde då något bättre faktiskt. I övrigt förflöt gårdagen lugnt. Var till Peders moder och såg reprisen på körslaget. Sen var det bara slappt resten av dagen.
Idag på jobbet har vi restaurerat formarör. Intressant. Första tio minuterna. =D Men dum som man är så tycker jag om allt som rör arbetet just nu. Fick dessutom glada nyheter. Jag ska vara med konvertergänget i sommar. Nice! Efter jobbet var jag till skolan en sväng och fyllde i nödvändiga papper för att min existens ska kunna fortgå. Inte mycke pengar man får men det lilla man får, får man förvalta med omsorg.
Nu ikväll försökte jag mig på att få lite musik av Claes men när datorn startade om för tredje gången blev jag sur och gick för att se lite tv. Slutade med tre timmars sömn... Börjar bli en väldigt dålig vana det här! Lika bra att kravla sig tillbaka till sängen igen. Tur att jag har nå kroppkakor i frysen för inte blev det då nån matlagning ikväll.. =(
Natt natt gott folk!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!