Sova sova säng säng säng

Märks att jag inte sov så bra igår. Gick och skulle tvärhorisontala framför tv:n... jojo. Somnade strax efter fem och vaknade nu kl nio. Är fortfarande lika trött. Ska bara äta lite yoghurt sen ska jag vända tillbaka till sängen. Livet utan barn är jobbigt. Hur fasen ska jag klara mig till hösten då jag bara blir varannan-helg-mamma? När man har barnen hemma så blir det ju då iaf rutiner på tillvaron. Som det är nu när man är själv ser min dag ut på detta vis. Jag far på jobbet/skolan, jag kommer hem, jag äter själv (oftast microgröt), lägger mig och sover (alldeles för länge), eventuellt promenad eller gymmet, pratar till alldeles för sent med Peder i telefon, vaknar dötrött av väckaren, snoozar en massa gånger, stiger upp och så vidare. Jag behöver barnen i mitt liv! Mitt liv är meningslöst utan barn! Jag har inte skaffat tre barn för att ligga här själv och bli förslappad.

Kanske ska skriva lite om jobbet oxå... inte bara älta barnen. Har gått skitbra på rönnskär. Trivs verkligen både på stället och med alla goa gubbar åsså Ulrika förstås! Få förunnat att ha en så bra och förstående handledare som dessutom har en störtskön personlighet! Hon är ju bara bäst! Lär mig massor av henne och det tackar jag å det allra ödmjukaste för! Har fått jobb på hyttarep i sommar men jag vill så himla gärna vara kvar med dom jag har varit med nu. Känns mycket enklare. Dom vet på ett ungefär vad jag kan, jag känner dom, jag känner till stället och jag har dessutom jobbat på produktion där tre somrar. Håller alla mina tummar för att jag ska få vara kvar. Skulle vara såå skönt. Hyttagänget är säkert jättebra oxå men det kända är ju nånstans ändå det enklaste. Man är ju trots allt ingen superhjälte på jobbet... än...

Fy tusan vad denna vecka har gått fort! Redan fredag imorrn. Undra om det går fort bara för att jävlas. För att jag inte vill tillbaka på skolan. Måste kolla om det är möjligt att jag kan vara kvar på rönnskär dom tre veckorna som blir innan jag ska tillbaka och jobba. Får jag inte det så strejkar jag.. vad nu det ska ge.. ingen lär ju bry sig så hårt... Men det skulle ju vara en rolig grej.. en kvart eller så.. =D

Nä, nu ska ostor borsta gaddarna sen krypa ihop i sängen och se efterlyst. So long!

Å sist med definitivt inte minst! Tack till er alla som har brytt sig efter mitt tunga besked! Känns jättebra att veta att det finns folk som faktiskt bryr sig! Vad vore jag utan er? Tack!

Kommentarer

Anonym sa…
Vassego
Livet är inte som man vill, ibland är det nergångar och ibland är det uppgångar...ta och njut medans du har dina barn. Tiden går fort och snart är de i den åldern där de väljer själva var de vill bo. Ta nu och vila upp dig så du orkar vara mamma nästa gång barnen kommer. För de märker fort om man inte är som man är och låt det inte gå ut över barnen...har lagt till dig på min blogg du får gärna lägga till min.
http://gunillastenstrom.blogspot.com/
Anonym sa…
Nä de är ju de jag menar!
Vi måste ta oss samman och göra något åt allt som inte är bra.
Anonym sa…
Tack Åsa :) Du är faktiskt helt Oki själv. Riktigt kul att ha dig här. Sitter innanför grindarna och går strax hem. Ha nu en riktigt trevlig helg, its an order ;) så syns vi på Måndag./Ulrika

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!