mc-fest och mys i sängen

Hm... blev tajkons på riktigt igår. Fem pers i skoterpulkan och tre på skotern. Stackars morfars racer.. den fick verkligen jobba hårt.. Bror körde i vanlig ordning som en idiot och all jordens snö kom in i pulkan! Jag lovar, jag överdriver inte ett dugg! Inte undra på att mellansonen undrade om storebror är från knäppköping... haha. Men det var trots snön riktigt trevligt! Käkade hamburgare och såg skotrar tills barnen var less och vi åkte hem. Tänkte ju ta nå bilder men det glömde jag då bort. Minne som en guldfisk.... Väl hemkommen så stannade äldsta sonen och lekte med kusinerna medan bonuskusinen följde oss hem och lekte med min mellanson. Lillebror var förstås bara ivägen och fick pisk med jämna mellanrum så jag och han gick i sängen och såg Loket Thomas. Kunde ju bara sluta på ett sätt. Vi tog en powernap båda två på typ två timmar! Sköönt och välbehövligt! Vid sju nattade jag barnen och mamma kom hit. Min kära mamma som sköter mina barn när jag ska på fest. Jag brukar inte festa när jag har barnen men nu blev det så. Kan ju inte kräva att seriösa ska flytta sin fest till min barnlediga helg. Hur som haver så gick jag till Stybbe och vi spelade poker och drack drinkar. Vid tio skjutsade kära far oss till örviken. Det var en helt okej tillställning! Träffade en massa folk som jag inte har träffat på länge. Ångrar absolut inte att jag for dit.. även om jag fick påtalat ett flertal gånger ett jag pratar malådialekt. Hur i all fridens dagar ska jag lyckas arbeta bort det?! Har ju bott här hemma i snart ett år. Det verkar inte ha hjälpt. Vid tvåtiden betämde vi oss för att börja bege oss hemöver, var gode trött trots att jag taktikvilade. Jag kan upplysa er om att det var inte fy skam att krypa ner i sängen! Längesen min säng var så mysig. Lika mysigt var det att vakna med en massa goa grabbar i morse. Som alla andra barnhelgmornar så mös vi och såg Thomas. Kan snart hela filmen utantill.
Nu har vi ätit frukost, lilleman har dammsugat köket, plockat ur besticken i diskmaskinen och tvingat sin stackars mamma att gå ner i källaren och sätta igång en tvättmaskin. Han är verkligen företagsam min minsta son. Tur man inte har anlag för att vara bakis. Ska till råga på allt till Malå idag. Sen halvvägs till Lycksele med bonuskusinen som jag lovade i ett svagt ögonblick. Men hon är söt bonuskusinen och jag tycker om min svägerska så det är lugnt!

Snart kommer Sundbomskan med barn så nu ska jag koka kaffe. Puss och kram på er.

Förresten.. blev inga bilder från festen.. fick inte lägga ut dom så skyll inte på mig.. hihi..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!