Brödlådor och soptunnor

Idag har vi varit i mina hemtrakter och jobbat. Ska montera upp en svetsröksutsug som ska återvinna värmen från svetsröken. Det har varit en av dom roligaste dagarna hittills på skolan även om vissa saker hade kunnat göras lite annars. Jag är glad att mitt humör är bra för har jag varit på minsta dåliga humör hade jag nog kastat hammare och diverse annat runt mig. Men jag är just nu begåvad med ett väldans tålamod och det är jag väldigt glad över. Till middag blev det skinka och broccolipaj. Måste prova göra det till mina barn nångång.. men dom dör väl bara av att se att det är nåt grönt i maten. Inte lätt att göra annat än plättar och blodpudding till dom kidsen..

Har även hunnit med att vara lite miljövänliga.. kört bort allt papper till pappersinsamlingen. =) Undra förresten hur det gick med pappas sopor. For hem till han på lunchen idag och eftersom att han hade ställt soptunnorna ute vid vägen så parkerade jag utan att tänka (som vanligt) brevid soptunnorna på trottoaren istf inne på gården och gick till farmormoran. Där monterades en ny "brölå" eller brödlåda som vanligt folk säger. Sen bjöd hon på fika och när vi som bäst fikar så ser pappa hur sopbilen kör förbi. Inser att min snyggt (!) parkerade bil står mitt för soptunnorna. Så förmodligen har pappas överfyllda soptunna inte blivit tömd. Jag skyndade mig därifrån utan att kika efter. Hm.. hoppas det löste sig..

Kvällen avslutades med kaffe hos Anna sen två avsnitt av prison brake... snart ikapp.. =D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!