Sammanfattning av julhelgen

Uppesittarkvällen började med att Tjohalians mamma hämtade upp henne och vi åkte och hämtade lillebrors flickvän för att landa hos mina päron och invänta kidsen. Lagom till mat kom dom små och även farmormoran, storebror nummer ett och storebror nummer två, svägerskan och kusinerna anlände. Mormor och morfar hade gjort köttgryta och potatisgratäng. Vi åt tills vi nästan kräktes sen åt vi efterrätt. =)
Under kväller roade vi oss med diverse sällskapsspel. Började med tvister. Det är ett såå roligt spel där man ska sätta fötter och händer på respektive färg. Innan man vet ordet av har man knytt ihop sig själv med motspelarens tentakler.. :P Kan säga att vi skrattade en del!

Sen spelade vi kampen mellan kvinna och man. Dom såkallade männen vann igen. Kan inte förstå hur det gick till. Vi måste ju ha väldigt feminina män i våran släkt som kan allt som kvinnor egentligen ska kunna. Åja, en mycket trevlig kväll i mycket gott sällskap.. det kan inte ens ett skitspel förstöra.. :)

Julafton.. dagen D. Barnen fick öppna varsin julklapp när dom vaknade. Jag minns när jag själv var liten.. då smög man runt julkklapparna som katten kring het gröt men dom här barnen valde att spela gamecube nere i källaren. Just före tre kom Moster med karl och broder nr 2 med bihang. Broder nummer ett kom innan jag vaknade. Kl 3 såg vi den obligatoriska kalle och sen åt vi.. hur mycke som helst känns det som. När efterrätten var avklarad kom tomten. Jag vet inte om nån av barnen trodde på att det var nån tomte.. inte ens min yngsta var speciellt imponerad. Men glada över klapparna var alla barnen. Det inkluderar även mig. Jag fick superfina klappar.. bara sånt jag önskade mig. Men det jag kommer att använda mest av allt är min nya fina AIK-halsduk som jag fick av Anna! Sen fick jag pengar, presentkort på klippning och byxor som jag oxå är i akut behov av! Vissa säger att jag har 24 par eller hur det nu var men jag har nästan inga.. och har framförallt inte köpt nya på alldeles för lång tid. Ett par supersnygga döskalle örhängen och en döskallematta.
På kvällen blev det mera spel. Först ombytta roller sen absolut överens. Dom som var mest överens var lillebror och hans tjej. Jag tror dom fuskade..
Hur som haver så har jag haft en bra julhelg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!