Lilleman är klippt för första gången!

Det blev ingen middag med Maria igår, istället blev det middag hos momme. Älgfilé och klyftpotatis.. mums mums..
Idag gick vi till momme strax före lunch. Jag och kidsen och hundarna gick dit, lämnade dom två äldre hos moffe. Jag och lilleman gick tillbaka till lägenheten med Nero och Wilma. Sen for vi på konsum och handlade korvbröd och lördagsgodis. När vi kom tillbaka till morfar kom storebror Ubbe och hans tjej. Nice.. länge sen man träffade dom! Vid två kom lillebror med flickvän på att dom skulle ta barnen (mina + kusinerna) till "babbebacken" och åka bob. Alla vart skitglada utom min äldsta son. Han skulle sitta inne och spela dator medan dom andra var borta. Men då blev mamma tvärsöver. Med milt våld klädde jag på sonen och bar ut han på bron. Tänkte att nu kommer han väl att hata mig för all framtid. Men då ryckte lillebror in. Han snackade lite med min annars så långsinta son och hips vips var han redo för pulkåkning. Hm.. han har god hand med barn min lillebror! Hur som helst blev det en riktigt trevlig timma i pulkbacken! Efter middan skulle lilleman bli snaggad.. hämtade Mikke på jobbet, skjutsade hem lillebrors flickvän och på hemvägen stannade vi hos Mikkes privata frisör. Fick kaffe och kakor, sen var det dax för det jag bävat mig för.. läänge... lillemans jättenötta lockar skulle bort. Han är aldrig klippt sen han föddes.. behöver jag säga att hans hår var väldigt nött! Behövdes typ en hel flaska balsamspray för att ens få sätta kammen i håret. Gruvade mig lite för att han skulle vägra eller att vi skulle måsta tvångsklippa bort allt hår för att det var så nött. Men han satt som ett ljus medan hon klippte bort hans lurv. Han blev såå fin! Och väldans lockigt var det.. ännu lockigare än innan. Han blev en helt ny kille.. fast fortfarande lika söt! Hämtade dom andra sönerna hos mormor.. en viss övertalning krävdes dock! Jag var inte populär när jag sa att dom skulle måsta fara hem från kusinerna. Men att få ligga i mammas säng medan jag läste en bamsetidning gjorde susen. Nu sover alla mina barn och jag känner hur ångesten kommer krypande för att jag måste lämna dom till sin far imorrn.. suck..

ha en bra lördagkväll

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!