Bowling och julpynt!

Idag på skolan har jag kämpat på med "mina" ben.. Kapat, svurit, svetsat, svurit, slipat, svurit, kapat igen och svurit lite till. Nu är jag nästan klar. Två av tre är klara och blev jävligt bra. Nu är det bara ett jag måste göra några små justeringar på. Snart klar med mitt projekt.. =) Vidare har min snälla svägerska lånat oss en bil så vi har kört en tv-bänk till Mikkes syster. Han drajvade dit den medan jag var stand in i mammas bowlinglag. "Int ostora".. Jo, dom heter faktiskt så! Eftersom att jag spelade så uselt förra gången så fick jag 77 i handikapp. Idag spelade jag något bättre. 147 i första vilket i min värld var kanonbra. Andra och tredje blev 105 och 104. Är riktigt nöjd och vi slutade som segrare med 3-1 mot ett lag i vilket en av deltagarna hade 3 (!!) i handikapp. =)

Har även gjort en insats i pojkvännens hem. Skruvat upp en tavellist i sovrummet.. Satt upp julgardiner och julstjärnor i fönstren. Några hustomtar har oxå hittat hit så lite juligt är det faktiskt. Saknas bara barnen. För barnen är trots allt det som gör julen riktigt julig.

20 dagar kvar till julafton... =)

Kommentarer

Anonym sa…
Seriöst, Åsa, är det jul hemma hos Mikke? Tror aldrig jag sett varken tomtar, julgardiner eller stjärnor komma över hans tröskel under åren som gått *garv*. Detta måste jag bara se...
Åsa sa…
Ja, det är ju det.. Ni är så välkommna att komma hit! Inga underverk har väl skett men å andra sidan, har det inte funnits nåt juligt så är det ju 100% mer jul än i vanliga fall... :D
Anonym sa…
Det HAR skett underverk. Jul hos Mikke är ett av de största underverket det här decenniet :-)

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!