kids, blodpudding och extrahund

Idag kom kidsen! Äntligen! Mikke och Tjohalian åt blodpudding med oss hemma hos mig. Blodpudding är en maträtt som i mångas ögon är äckligt men det är inte att förakta.. det är en av mina favoriträtter.. att det sen går på tre minuter att göra i ordning gör ju inte saken sämre! Sen klädde vi oss och promenerade till mormor och morfar. Trodde att det skulle bli kallt men med fyra barn på två bobbar skrikandes "spring!" gjorde att det var ganska hett innanför skjortan när vi halvsprungit dom ca 700 metrarna. Farmormoran var passande nog på besök oxå. Jag har haft lite dåligt samvete för att jag så sällan har varit till henne på sistone men nu har jag träffat henne 3 gånger på 4 dagar så nu är mitt samvete stillat nån vecka framöver. =) Sen fick vi besök av min lillkusin Linda och en kompis till henne. Dom lånade nå spel till en luciavaka. Glad i hågen traskade dom iväg med en hel påse spel för att komma tillbaka efter en stund och berätta att dom missat bussen. Så snälla Åsa agerade taxi och skjutsade dom dit dom skulle. Nu har vi njutit av en kvällspromenad med Nero och Wilma, som är hos oss för att broder och svägerskan är i huvudstaden och svirar..

Nu är klockan mycke och jag tänker gå isäng...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!