Ännu en helg utan inlägg...

Det blev utgång fredags. Kom hem efter skolan, promenerade med Nero och fixade lite mat åt Tjohalian och hennes kompis. Sov en kvart innan jag började göra mig klar för utekväll. Min tanke var att vara nykter men Anna och Maria tyckte annars. Hann bara innanför dörrn hos Maria så stog det en drink som tydligen hade mitt namn på. Jaja.. jag är väl inte den som är mest svårflirtad så jag tog risken att somna i ett hörn. En drink i juledition gick oxå ner. På club 27 var det riktigt trevligt även om det var ganska lite kändisar ute. Tyvärr tog min kropp slut innan stället stängde och det är väldigt ovanligt för att vara mig. Motvilligt gick jag med på Annas förslag att knata hem till Mikke i regnet. Just då var det en jättedålig idé i mitt huvud men väl hemma insåg jag att det var ganska skönt att promenera.
***

Lördag sov jag till kvart i ett. Det var väldigt välbehövligt och jag som inte brukar vara bakis hade faktiskt lite ont i huvudet. Men lite ipren och en macka gjorde att jag klarade av att fara på stan med Mikke och Tjohalia. Mikke inhandlade lite kläder. Och nu inser jag ju att jag är tillsammans med en ganska snygg kille! Åt kombinerad middag och lunch på dallas innan vi for på hemmakväll för att hyra en film. Efter många om och men blev det Harry Potter. Resten av kvällen blev lugn. Sov sleepless in seattle.. Mikke hämtade bror och svägerskan som varit på krogen.
***

Idag vaknade jag för första morgonen på länge faktiskt ganska pigg. Gick en prommis med Nero. När jag kom hem hade Mikke gjort plättar. När vi insåg att klockan var betydligt mer än vi trodde blev det snabbt som attan in i bilen för att möta upp broder på shell, få ett extrabarn med oss innan vi sent omsider svängde in på ridhuset för att få se luciashowen. En mycket trevlig tillställning även om man fick lite ont i baken av att sitta på den provisoriska järnläktaren. När det var slut for vi till favoritmamma som fyllde år. Hon fick ett toalock.. (!) hon blev faktiskt glad även om det låter lite wierd att ge bort ett dasslock i födelsedagspresent. Eftersom pappa hade trampat sönder det gamla (ja, det låter ännu dummare) så behövde dom ett nytt. Men till hans försvar så gjorde han det när han bytte fönster inne på toan. Det gjorde ju inte saken sämre att moster med bihang, min gamla farmor och bröderna med respektive bihang var där. Alltid trevligt att träffa dessa underbara människor! Innan vi slutligen for mot stan igen var vi förbi Mikkes mamma. Kvällen avslutades med Neroprommis och kaffe hos Anna. Dagen har varit jättebra även om timmarna var alldeles för få..
****

Nu är det vecka igen. Helgerna är alldeles för korta.. Positivt är att vi ska göra pepparkakshus imorrn. Och på tisdag kommer Thea ner från Piteå för att presentera sin nya toyboy. Det ska bli trevligt! Tycker gott att hon kan ta och flytta hit. Förstår inte alls vitsen med att hon ska bo i Piteå. Och på onsdag kommer mina små älsklingar äntligen hem igen! Kommer nog att bli en bra vecka det här.. =)

Höll ju på glömma... aik vann igår!! Krossade hv med 4-0! Skön seger! Dom kan om dom vill våra grabbar! Heja heja!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!