Haile hälja...

Eh... i helgen har jag inte varit speciellt flitig på att skriva.. Men nu är jag tillbaka på banan. Fredagen spenderades hos mormor och morfar. Började med att äta pizza. Sen drog pepperkaksbaket igång. Började vid sextiden och var väl klara vid åtta eller nåt sånt.. det vart då en hel drös med pepparkakor. Vissa tog baket mer seriöst än andra. Barnen åt deg tills dom storknade. Spottade ut och bakade med den, nös i degen.. slickade på fingrarna.. men roligt hade dom! Lillebror skulle göra ett pepparkakshus men efter nog många kommentarer och gliringar från oss andra så gav han upp med orden: gör det själva då om ni är så jävla bra! Men ett hus blev det tillslut! När alla barnen var less skulle Storebror och Mikke göra sina kakor. Man måste nämligen göra iaf en pepparkaka för att få komma. Bror gjorde sitt obligatoriska jätteorgan och en brud med gigantiska behag. Och Mikke en supersnuttig variant som var lite otippad. Kanske ni får några bilder sen. =) På kvällen spelade vi "ombytta roller". Det var såå kul! Damerna vann.. förståss.. men i ärlighetens namn så var det ingen jordskredsseger men dock fick herrarna tjejstryk.. och det är det som räknas.

Lördag då.. började med att plocka fram kartongen med julpynt. Barnen hängde julgransbollar i hela lägenheten på dom mest intressanta ställen. Man får vara försiktigt när man öppnar dörrarna för det hänger minst en boll på varje dörrhandtag. Men barnen tyckte att det blev fint och det är huvudsaken. =) Sen vi fick besök av Anna och hennes dotter. Vi fikade nybakta pepparkakor och anisgrisar. Riktigt juligt! När dom for komme mamma, moster och hennes karl förbi. Så nu har dom äntligen fått komma in och se hur vi bor! Kvällen avslutades med en lugn hemmakväll. Trist nog förlorade AIK väldigt snöpligt så det var en något irriterad pojkvän jag fick tillbaka. Men som den kloka och förstående människa jag är så lät jag han vara på dåligt humör.. jag håller i det tysta med om allt han säger om hockeyn. Men det tänker jag inte berätta för han. ;)

Söndag åkte vi till Lycksele. Jag, mina kids, Anna och hennes dotter roade oss med att hälsa på tomten, göra fylletomtar och aik-armband samt titta på djuren i vinterskrud. Försökte få i barnen lite korv utan att dom skulle riva restaurangen. Jag har aldrig sett mig själv som en bläckfisk som min vän anna skrev i sitt inlägg om dagen men.. åja, vi rev inte restaurangen men jag kan säga att det tar på krafterna att hinna med allt. Tråkigt nog var det söndag och det innebär att jag måste lämna kidsen hos pappan. Tio lååånga dagar tills dom kommer hem igen.. suck.. Väl hemma i stan smög vi in på max drive in och beställde en maxbox och två kycklingsallader samtidigt som vi hukade oss för alla krypskyttar som försökte skjuta oss för att vi hädade... ;) Kvällen avslutades med den för mig välkända "söndagsdeppressionen".. Jag saknar mina kids!!

Idag har jag varit på skolan och gjort kanonsnygga ben till mitt projekt.. åsså visar det sig att att vi har tänkt fel så det var bara att ta fram rondellen och kapa om skiten.. nog om det, blir arg bara jag tänker på det... :( Ikväll har vi sett hockey... finns inte mycket att säga.. *suck*

Nu ska jag krypa ihop i sängen och kramas med min toleranta och underbara pojkvän! *btw... love you*

Sov gott mina vänner!

Kommentarer

Anonym sa…
Men du är en väldigt söt bläckfisk. Så det var faktiskt en komplimang även om det inte lät som så :-D
Åsa sa…
Haha.. jo, jag anade väl det.. men bläckfisk... det låter lite [slajmigt] :-P
Anonym sa…
Nejdå, mammabläckfiskar är inte slajmiga, de är effektiva, gör ett fantastiskt jobb och är fullständigt underbara :-D

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!