Älgköttsoppa och memory...

Var på möte igår. Det kändes bra. Sa bara saker som jag kan stå för och inget jag ångrar. Sen gick jag på arbetsförmedlingen. Anmälde mig arbetslös. Jag vill inte vara arbetslös! Jag vill ha ett jobb! Suck. Men jag fick träffa en jättefin arbetsförmedlare. Kanske för att hon hetter Åsa.. hihi.. jag ska då iaf få gå nån slags vägledningsgrupp så jag kan ta reda på vad jag vill bli när jag blir stor.. hihi.. hon tyckte att jag skulle bli lastbilschaffis.. Eh.. känns.. sådär.. nja.. kanske inte.. vill köra traktor juh. =)

Snabbt hem och fixa klart memoryt.. hihi.. har numera 21 par kort.. Blev kanonkul! Barnen älskar att spela memory med bilder på mamma och pappa och alla kompisar. =) Gud vad det är skönt att ha barnen hemma! Idag har vi varit och hälsat på mormor och morfar. Blev bjuden på hemgjord älgköttsoppa. Mumsigt.

Det känns som att livet håller på att räta upp sig. Idag har jag satt in typ ett och ett halvt års papper i en pärm. Gjort iordning en plats för obetalda räkningar, satt upp en almanacka där jag skrivit in vad jag ska göra och gjort en "att-göra-lista" som blev ALLDELES för lång. Men men, nu vet jag iaf vad jag ska göra. =) Känns faktiskt som att jag fixade mig själv en del vuxenpoäng. Skönt att va tillbaka på banan igen. Stenkoll igen!

Nu sitter jag i soffan och njuter av livet. Ska snart gå isäng så man är pigg när världens goaste lilleman kommer. =)
Och du Therace, gå på magkänslan! Gör det som känns rätt! Det blir bra, jag lovar! Go girl!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!