Spelkväll me familjen.. =)

Har varit på Lernia idag. Kollat utbildningar.. en träteknisk och en svets, vmek och cnc.. Blev ruggigt sugen på träutbildningen men känner väl att svetsning skulle vara riktigt kul oxå och kanske mer värt.. Suck.. säger som jag brukar. Varför kan inte allt bara va enkelt?

När jag kom hem så for jag, barnen och mormor ut och cyklade. Lilleman åkte med momme på hennes cykel och mellisen Vicke som är fyra cyklar klockrent själv på sin pyttelilla cykel utan stödhjul.. hade mer problem med Edvin som är 5.. han är helt övertygad om att han inte kan cykla. Jag har skruvat bort stödhjulen på hans cykel oxå för han behöver inga! Nåja, han lovade att cykla men bara om jag skulle gå brevid och hålla i han. Jaja, vill ju att han ska få självförtroende att cykla själv nån gång så jag lovade. Fick springa brevid typ en kilometer och han cyklade helt själv samtidigt som han hjärtskärande skrek HJÄLP hela vägen. FAST HAN KAN! Åja.. jag fick då lite motion och var sjöblöt i svett innan vi va hemma.. =)

Ikväll har vi varit hos mormor och morfar och ätit tacos. Bror å Anna och Maria komme oxå. Myket mumsigt var det. Sen spelade vi spel.. först ombytta roller! Männen ska försöka tänka som en kvinna och vise versa.. länge sen jag garva så mycke! Kim, Matte å pappa kunde inte för sitt liv förstå hur dom som gjort spelet var funtade... gissa vem som vann.. vi tjejer.. såklart.. =D Sen spela vi brainstorm.. oxå ett kul spel. Behöver jag ens tillägga vem som vann? Brudarna... såklart.. ;) Kul var det! Längtar redan till nästa spelkväll!

När vi skulle åka hem så skulle jag spänna fast Viktor i bilen. Då ville han ha en kram å puss åsså säger han "I love you, finmami" Är det inte helt underbart! Dom är så fina. Edvin har oxå lärt sig säga I love you och Oskar har avancerat till [ajlajo]. Mina goungar!

Kommentarer

Anonym sa…
Satsa på svetsutbildningen mig/mag
så kan jag låva dej att du får jobb
kalle på spången...

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!