What a day... =)

Vilken hektiskt dag.. Skulle med mamma på stan idag för att beställa tapeter. For klockan elva. Skjutsade lillebror på skolan och parkerade i brinken. Gick på stan och kollade saker han kunde tänkas vilja ha typ gardiner och sånt. Men hallå.. jag har inte ens sett tapeterna. Känns som att det blev lite bakvänt.. köpte iaf en present till Lova som fyller fyra år. Jag och mamma kom fram till att jag inte var till nån hjälp för när jag fyllde fyra ville jag bara ha typ bilar och motorcyklar... hm... mycket "flickigt".. sen gick vi å fika på viktoria. Bestämde att vi skulle gå på Åsells och kolla om dom hade nå bra möbler. Jo! Beställningsvara... typiskt.. här har man dragit igång värsta grejen och fort ska det gå åsså är det beställningsvara!! DHöö... åja.. bara att vänta då. Mötte upp en utsvulten brother så obs nästa för att käka. Sen handla lite mjölk och sånt. Joho, där helt plötsligt dök en platt-tv upp. Hihi... perfekt! Så en platt-tv det blev! Och en rabattkupong mamma hade så det blev 300 billigare! Vi fick maten gratis! Sen på nästa affär och köpa antennkabel och väggfäste. Då hux flux var klockan halv sex.. å inte en tapet så långt ögat kunde nå... hm.. varför for vi på stan? Men volvon är snabb! Vi hann på tapetaffärn och beställde massor med rullar.. fy tusan va fint det kommer att bli! Hem till pappa som fråga om det var klart i källarn för att börja tapetsera.. happ, har man dragit igång detta är det väl bara att börja städa! Ringa till storebror "ja, jag vill ha den gamla tv-bänken och den gamla data-bänken".. ut med allt fort som fan. Sen skulle bröderna bära upp en 120 cm säng från källaren till övervåningen. Stopp i trappen såklart. Jo, men vi tar den ju med ett rep från balkongen! Skitbra! Haha.. jo, det funkade. =) Sen gulligullade jag med pappa att han och mamma följde mig hem och skruvade upp tvn i mitt sovrum. Oj.. vilken dag. Det händer alltid spännande saker i Perssons familj... hihi.. hur gick det förresten med tvätten Kim? Du färgade väl inte? ;-)
Och hela min goa familj: Ni får mig att må så bra! Jag älskar er alla!

Vad har vi lärt oss av dagen då? Jo, om man köper en platt-tv varje vecka så har man gratis mat resten av livet... ;-)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!