ett ögonblick av nostalgi

Mittemellansonen var till sin "farmormora" dvs min farmor nyss och lämnade tidningen. Snäll som hon är så fick han med sig en godispåse hem. Det var en påse med ahlgrens bilar. Jag smakade en bil av dom och i samma sekund som jag kände smaken av bilen så fick jag en flaschback. Jag var med ens tillbaka ca 20 år i tiden. Då var jag väldigt ofta hos min älskade mormor och hon skjutsade mig tålmodigt till slalombacken utanför där hon bodde flera helger varje vinter. Varje gång hon köpte liftkortet så fick jag även en bilpåse. Den stoppade jag i fickan så då jag åkte upp i liften åt jag några bilar. Det har följt mig i alla dessa år och än i dag när jag äter ahlgrens bilar så är jag tillbaka i bygdsiljumbackens lift.

Kommentarer

Anonym sa…
EN SAK ÄR DÅ RIKTIGT SÄKERT.ATT DU GÖR DÅ ALLT DU KAN FÖR ATT DINA BARN SKA HA DET SÅ BRA SOM MÖJLIGT. OCH DET SKA DU HA ALL HEDER ÅT. PS/DIN MORMOR MÅSTE HA VARIT SCHYSST NÄR HON GAV DEJ AHLGRENS BILAR,, DOM ÄR JU SUPERGODA, HA EN BRA HELG/DS

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!