RÅTTATOUILLE

Vaknade i min svinkalla lägenhet av att lilleman kom och kröp ihop i sängen. Kan nog vara det mysigaste av allt. Sen låg vi helt plötsligt allihopa i sängen och mös tillsammans med ice age. Den var kvar i dvdn sen igår och barnen nöjde sig med det så ingen var gladare än jag att slippa stiga upp och byta film. Lunchen intogs nere hos Maria. Varmkorv med bröd. Min veggoson åt som vanligt mest korv av alla.. eller så int... hur får man en snart treåring att äta kött.. kan man ju undra. Och vad är hans motiv till att allt som har med kött att göra inte är ätbart. Vilken treåring äter inte köttbullar eller korv?! Sen åkte vi till momme och lämnade igen bonuskusinen (till Tias som var där) och lämnade lilleman som har för mycket myror i brallan för att få följa med på bio. Hämtade upp Anna och dottern för att sen dra till stan. Filmen var enligt mig ganska bra men äldsta sonen tyckte att den var ganska tråkig. Däremot tyckte han att vi skulle åka till Paris och kika in det där fräna tornet. Han är kultiverad min son och inte har han det från mig.. vet knappt ens vars lutande tornet i pisa ligger.. :S

Efter bion blev vi bjudna på middag hos Anna. Hon hade gjort en köttfärspirog. Supergod! Trevligt sällskap och god mat. Kan det bli bättre? Dessutom diskutioner som man kan skratta sig harmynt åt. Tur att ingen är känslig. Att sen försöka sig på att få med sig en trött och därmed väldigt gnällig mittison var väl inte det smidigaste. Men hem komme vi och han somnade på tre röda. Längtar inte ens lite att lämna dom imorrn. Sen hann jag och Mikke ner och surra lite med Maria och Nicke. Idag har varit en produktiv dag. Jag måste ju vara översocial och jag trivs bara så bra med det! Nu är dock dagen slut och betyget blir MVG.

Kommentarer

Anonym sa…
Tur att du har lika översociala vänner! :-) Tack för igår vännen, det var supertrevligt. Nästa gång barnen kommer åker vi och träffar tomten.
P.S Lutande tornet i Pisa ligger i Pisa *LOL*

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!