Kidskaos och köldgrader

Idag har vi varit lärarlösa på skolan. Har haft självstudier och svetsat lite.. Fy bubblan vad det är svårt att motivera sig att läsa då man inte har nån som piskar en. Funderade ett tag på att läsa nåt på distans.. tur att jag tog mitt förnuft till fånga och insåg mina teoretiska begränsningar! Hur som haver så komme Mikke och lagom till lunch så vi och Mag åt på morsans. Jag hade lämpligt nog glömt min börs hemma så min inte längre monchichi bjöd mig på lunch. Är han inte en sann gentleman? När vi äntligen fick stämpla ut blev det full gas på konsum för att handla lite livsuppehållande matvaror. Sen snabbt som attan till broder för att hämta bonuskusinen, racer till pappa för att hämta kidsen, packa in dom snabbt i bilen och hem för att beställa fredagspizza med maria och hela hennes klan. Lika stormigt och lika mysigt som vanligt. När dom for så kröp vi ihop i min säng och såg ice age. Det var såå mysigt! Nu sover alla fyra och jag roar mig med lite msn och äter en massa glass. Hallå! Det är faktiskt fredag! Döm mig inte. Jaa.. jag vet att jag inte har redovisat min vikt på ett tag... och jaaa.. självklart är det för att jag har gått upp i vikt igen. Men jag skyller det på att jag har varit sjuk och därmed inte kunnat träna! Men nu är det så att en på skolan är involverad i soo shim så jag funder på att testa deras t-box. Nu ska det bli ordning på torpet igen.. längtar så otroligt efter att få träna! Jag har värre myror i brallan än mina kids! Jag lovar er att ni ska få veta hur det står till i mitt patetiska försök att gå ner i vikt. Men inte ikväll.. jag måste samla lite mod först. Men min tröst är att jag har fortfarande kvar ett hg innan jag är överviktig enligt mitt BMI.

Imorrn blir det att fara på bio med kidsen. Det ska bli så kul att få göra nåt kul med dom. Och att sen en massa annat trevligt folk ska haka på våran lördagsgrej gör ju saken ännu bättre!
Sitter nu i soffan med en massa tända värmeljus inlindad i en filt. Det är riktigt mysigt men det är fan svinkallt här inne! Utanför fönstret borrar dom för bergvärme och jag ber till gudarna att det blir varmare här inne efter det är klart. Det är inte så kul att måsta klä på sig heliga-hanson-pyjamasen bara för att inte frysa ihjäl i sömnen.

Nattinatt gott folk! =)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!