i väntan på lördagsgodiset...

Mina söner.. det är ena mysiga varelser.. lite speciellt intresse kanske.. JÄRNVÄGEN! Och nu snackar vi ALLA TRE! Allt som har med järnvägen att göra.. tåg i alla dess former.. ånglok, diesellok, växellok, tunnlar, räls, malmbanan, bangårdar, lokstall och tågstationer... det är i deras hjärnor hela dagarna.. dom pratar fackspråk som jag inte har en susning om.. men som den goda mamman man är så kämpar man allt man hinner för att lära sig allt man klarar av om dessa järnhästar.. Tur (eller kanske på grund av) att dom har en pappa som kan allt om tåg. Det inte han vet om detta ämne är inte värt att veta. Gissa om barnen var lyckliga när dom kom till mig en söndag i sommras och berättade att dom hade åkt malmbanan från Kiruna till Narvik med pappa, farmor och farfar.. och ångloksturen från Arvidsjaur till Slagnäs och tillbaka.. sällan sett mina barn så lyckliga som då. Trodde att intresset skulle avta med tiden men icke. Blir snarare bara mer och mer inbitet. Till och med lillis som knappt kan prata skiljer på ellok, diesellok, ånglok, mm.. Imponerande! Får väl hoppas att dom kan släppa sitt intresse för en kort stund när dom växt upp så jag inte blir utan barnbarn... men deras pappa har ju uppenbarligen släppt det vid tre tillfällen... hihi..


Favoriten framför allt! Loket Thomas

Nu blir det lördagsgodis! Puss på er alla!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!