trigonometri är inte min grej... än...

Vilken tragisk dag på Lernia.. räknade matte hela dagen! Skulle räkna geometri och trigonometri. Min ack så lilla hjärna kämpade febrilt men näääe.. fanns INGET kvar av mina kunskaper från skolan. Det slutade med att läraren fick gräva fram en mattebok som hette grundkurs 1a... jag fick börja om från början med typ plus och minus! Jävligt smart jag kände mig då! Men tjurskallig som man är så lyckades jag nånstans djupt inne i hårddisken hitta lite mattekunskaper som jag dammade av, så innan dagen var slut så lyckades jag både med plus, minus, gånger, delat, procent, bråk, geometri roten ur och talet i kvadrat.. och jag ska säga er att jag är grymt stolt över mina prestationer idag även om jag förmodligen var sämst i hela gruppen från början! Men som sagt I LÖVE MY TJURSKALL! För övrigt kan jag upplysa er om att om ni vill vara säker på att vinna över nån i nåt ska ni utmana mig i trivial pursuit.. det blir en säker vinst även om ni råkar vara fem år...

Idag komme barnen! Insåg när jag såg dom att jag längtat efter dom mer än jag har trott i veckan. Dom är ju helt underbara! Fick en lapp om att det är taget dagiskort. Hoppas att dom blev lika bra som förra året. =) Blev bjuden på middag hos mormor och morfar. Biffar och potatis! Hur gott är inte det då! Dock slogs jag och lilleman om en syltsked som flög över hela köket och lilleman åkte vänligt men bestämt från matbordet. Han är såå söt... =P Han verkar då återställd från sitt onda nyckelben men nu är det nummer tvås tur. Likblek, ville inte ha nån mat och bara gnydde.. typ 40 graders feber.. suck.. kan dom inte bara få vara friska?

Ikväll ska en slut mamma sova tidigt.. eller, ja, det var min plan iaf. =D

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!