Äntligen måndag...

Kurs idag alltså.. En riktigt rolig start. Jag vet inte huur många gånger kursledaren påpekade hur otrooooligt viktigt det är att komma i tid.. jag ljuger inte om jag säger att han sa det 10 ggr. Men med tanke på att dom har stämpelklocka så lär det ju märkas vilka som är i tid och inte... Började dagen med en kompetensutredning. Insåg tyvärr rätt snabbt att det kommer att bli en dag med vääldigt lite kaffe. Fanns en kaffeautomat som tog fem kronor för kaffet.. hade Åsa en femma? Nee... Men efter lunch höll jag på att dö av kaffeabstinens och skam den som ger sig... ut i bilen och skaka fram fem kronor ur parkeringspengarna... sen kaffe... mmm... skoja gott det var! Sen skulle vi ut i verkstan för att kolla vad vi kunde rent praktiskt.. första uppgiften: "Byt kol i rondellen"... Oh, my goodness... nu gäller det att tänka och improvisera.. Skruva isär hela manicken för att se hur grejen var uppbyggd. Kan säga att lillosas hjärna arbetade hååårt! Men men, jag hittade kolen och uppgiften var slutförd. Skulle bara allt skruvas ihop igen... hm.. efter lite hjärngnuggande så lyckades även det.. Jag kunde andas ut och inse att jag ÄGER! Hehe... Sen körde vi lite skärbrännare och svetsade lite. Dagen har varit riktigt bra och jag känner mig inte tappad bakom en vagn. Känns skönt.

Kvällens uppdrag blir att ragga mig en kaffekompis. Så bli inte förvånad om jag dyker upp... =P

Over and out...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!