nyttigheter i massor

Har varit lite nyttig idag. Var först på försäkringskassan och lämnade in pappret om aktivitetsstöd åsså på arbetsförmedlingen och anmälde mig arbetslös igen. Blää... Sen for vi på glädjekällan och fikade. Jag och Mikke satt och tittade på när Maria och hennes barn tryckte i sig våfflor och kakor tills dom mådde illa. Vissa människor har INGEN hyffs.. men vi fick ju då iaf kaffe.. stackars Mikke som inte ens får socker i kaffet. Så hård är inte jag. Tur att det inte är dom jag tävlar mot... :P

Nyttighet nummer två: Har städat ur lekstugan hos mor och far. Kastat en hel släp full med saker som dom påstår att JAG har ställt dit. Men nu är det iaf gjort! Känns skönt! Fränt att hitta en massa gamla skolkataloger.. vissa står det skrivet "snygg" på, vissa är överkryssade och vissa är tom utklippta. Var även storebrors gamla så ingen går säker... =)

Nyttighet nummer tre: Har skjutsat och hämtat min gamla farmor på ålderdomshemmet för att vara på 85-årskalas. Sen handlat på konsum med henne. Efteråt blev jag bjuden på lasagne av Maria.. mycket gott!

Nyttighet nummer fyra: Cyklade till lillebror och hjälpte till att lägga klart golvet i hans rum. Byggde ihop en bokhylla och en databänk tillsammans med lillebror. Som tack fixar han James Blunts nya skiva åt mig.. söta lilla Kim!

Cyklade till sist hem i regnet. Huga så mörkt det var! Vill inte ha vinter.. eller jo.. snö vill jag ha så man kan köra skoter, åka skrillor och åka skidor... men jag vill inte att de ska va kallt! =P

Slog förresten besöksrekord igår. 40 unika besökare... coolt... =)

Puss å gonatt när det blir dax..

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

ostor.blogg.se

Ny bloggadress!